A tervezési folyamat magába foglalja azoknak az ételeknek a kiemelését, amit leginkább el szeretnénk adni (a sztárok kvadránsból), de azért nem intézhető el ennyire egyszerűen.

Amikor az étlapunkat tervezzük, figyelembe kell vennünk a vendégkört. Az alábbi kérdések vetődnek fel: Milyen típusú vendégek milyen ételeket rendelnek? Mi vonzotta őket az éttermébe? Figyelmesen átolvassák a teljes étlapot?

És még sok egyéb kérdés is felmerülhet. Az étlap tervezése nem egy labormunka, több tényező is befolyásolja, hogy melyik technikát hol és hogyan alkalmazzuk az étlapunkon.

 

Az itt felsorolt technikák, iránymutatások nem fedik le a teljes étlap tervezési munkát, nem tudják egyértelműen garantálni, hogy a legoptimálisabb menüt tudja megszerkeszteni vele, de elég ahhoz hogy nyereségesebb irányba fordítsa éttermét.

 

1. Vizuálisan emelje ki azokat az ételeket, amiket leginkább el szeretne adni

 

Több grafikai kiemelési forma közül választhat, hogy kiemeljen egy adott ételt. Tegye egy kiemelt dobozba, helyezzen el mellé képet vagy egy ikont vagy csak csillagozza meg. Az étlap-készítés.hu-n található étlapokon az adott sablontól függ, hogy milyen kiemelés áll az étlap szerkesztő rendelkezésére.

 

Ne felejtsük el az alábbiakat sem:

- A kiemelt elemek gyakran több helyet foglalnak el, így ezeknek helyet kell biztosítani az étlapon.

- A gyakran használt kiemelés túl zsúfolttá teszi az oldalt, emiatt elveszti a lényegét. Maximum egyetlen kiemelt ételt használjunk kategóriánként.

- A képekből szintén nem szerencsés túl sokat szerepeltetni egy oldalon. Bár általános vélekedés, hogy a képektől olcsó hatásúnak tűnnek az étlapok, így high-end vagy fine-dining éttermeknek nem ajánljuk a képek használatát.

 

2. Ne egy jobbra rendezett oszlopban sorolja fel az árakat

 

Azzal hogy jobbra rendezve, egymás alá rendezi az árakat a vendégeket arra ösztönzi, hogy inkább az árakra fókuszáljon, ne az ételekre és így afelé irányítja őket, hogy a legolcsóbbat válassza a menüről.

 

Ehelyett az étel neve vagy a leírása után néhány szóköznyi helyet kihagyva írja oda az árat, ugyanazt a betűtípust és méretet használva. Még egy jó tanács, hogy ne használjon pénznemet az ár mellett, mert attól a vendég a pénzen fog gondolkodni.

 

​​​​​​​3. Fordítsa előnyére az étel leírását

 

Gyakori probléma, hogy egy étel leírása nem tükrözi az étel fontosságát. Ne sorolja fel leírás nélkül a drága steaket, amíg egy olcsóbb hamburger egy teljes bekezdést kap a leírásában.

 

Két jó tanácsunk van a leírással kapcsolatban:

- Használjuk arra, hogy elkülönítsük az ételeket egymástól. Ne csak felsorolás legyen a hozzávalókról, inkább keltsük fel a vendég érdeklődését az ételre. Vagy akár írjuk le, hogy miért szerepel ez az étel az étlapon: nagymama receptje, kedvenc gyerekkori desszertje? Azzal hogy megszemélyesítjük az ételt nem csak egy áruként fog gondolni rá a vendég.

- Említsük meg a márkaneveket: Ha az étel olyan hozzávalót tartalmaz, ami egy jól ismert, becsben tartott márkát tartalmaz, írjuk bele ezeket az étel leírásába ezzel is növelve az étel minőségi megítélésén.